Volledige afhandeling kan via e-mail & telefoon info@sofie.be
Stuur Sofie een e-mail
info@sofie.be

Blog

Boekrecensie: Microsoft Expression Web 4 Stap voor stap door auteur Chris Leeds

Microsoft Expression Web 4 Stap voor stap door auteur Chris Leeds is een geweldig boek voor beginnende webdesigners die geïnteresseerd zijn in het leren gebruiken van Microsoft Expression Web 4 en die geïnteresseerd zijn in het leren van goede webdesigntechnieken. Omdat ik nog nooit een webdesign of -ontwikkeling had gedaan, wist ik niet zo goed hoe ik moest beginnen. Ik heb altijd van Microsoft-producten gehouden, dus ik dacht dat ik eens naar Microsoft’s Expression Web 4 zou kijken. Toen ik de applicatie voor het eerst lanceerde, was ik op zijn zachtst gezegd een beetje geïntimideerd door de ingewikkeld ogende interface. Ik had geen idee waar ik moest beginnen. Toen kwam ik het boek van Chris Leeds tegen dat me in feite stap voor stap door de interface van Expression Web 4 leidde, met uitleg over alle panelen, menu’s, hulpmiddelen en instellingsopties.

Stap voor stap heeft een geweldig hoofdstuk dat u vanaf het begin helpt bij het maken van een website, van het gebruik van Microsoft Expression Design 4 om de afbeeldingen voor de kop- en voettekst te maken en deze afbeeldingen vervolgens te exporteren naar uw eerste HTML-webpagina. Terwijl Leeds u begeleidt bij het maken van deze webpagina, laat hij u zien hoe u stijl kunt gebruiken met CSS. Leeds laat u zien hoe u een dynamische websjabloon maakt en later in het boek laat hij u zien hoe u deze dynamische websjabloon naar een hoofdpagina converteert, zodat u kunt profiteren van de ASP.NET-besturingselementen. Leeds laat u zien hoe u een afbeelding correct aan een webpagina toevoegt en het formaat ervan wijzigt, zodat uw webpagina niet onnodig grote afbeeldingen laadt. Als u geïnteresseerd bent in het maken van een fotogalerij, zult u het hoofdstuk over het gebruik van Deep Zoom Composer zeer nuttig vinden. Het einde van het boek wordt afgesloten met een geweldige uitleg over hoe u Expression Web 4 kunt gebruiken om uw nieuwe website op internet te publiceren.

ik lees Stap voor stap van kaft tot kaft in het proces van het maken van mijn eerste website. Ik merk dat ik keer op keer door dit boek ga om mezelf op te frissen over verschillende technieken. Ik raad dit boek ten zeerste aan voor iedereen die nieuw is met Microsoft Expression Web 4 en met webdesign in het algemeen. Ik ben er zeker van dat het ook nuttig zou zijn voor meer ervaren gebruikers. Bedankt Chris Leeds, je hebt mijn eerste ervaring met website-ontwerp tot een zeer plezierige ervaring gemaakt en ik kijk ernaar uit om mijn vaardigheden te verbeteren. Uw boek blijft in mijn collectie als een van mijn meest gewaardeerde boeken.

Bron: H Kirchofer